Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку. Сценарий внеклассного мероприятия "путешествие по великобритании". Список использованной литературы

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для школьников

Викторина по английскому языку «Ключи от форта Боярд»

Описание материала : Данный сценарий будет полезен учителям английского языка для проведения внеклассного мероприятия. Викторина проводится для учащихся 5-9 классов в рамках недели английского языка. Участвуя в викторине, ребята развивают и совершенствуют свои интеллектуальные и творческие способности, учатся достойно побеждать и терпеть поражения.
Основные цели:
повышение мотивации учащихся к изучению английского языка,
развитие коммуникативной компетенции.
Выбираются команды по 6 участников (из разных классов). Каждая команда выбирает себе название. В роли хозяев форта выступают учащиеся 10-11 классов и учителя-предметники. Игра проходит в два тура.

Ход игры.

Игра начинается в вестибюле 1-го этажа, где выслушиваются пред-ставления команд и сообщаются правила игры, каждой команде выдается маршрутный лист.
Правила игры.
Задача каждой команды в первом туре набрать как можно больше ключей, спрятанных в разных местах. Для того чтобы получить ключ, необходимо выполнить задание, результат при этом является подсказкой для нахождения ключа.
На каждом этапе первого тура выполнять задание имеет право только тот участник, которого выбрал хозяин форта. При этом остальные участники команды не имеют права заходить в кабинет. Если задание выполнено неправильно или выполняющий не вложился в отведенный интервал времени, этот участник остается заложником в данном месте и не имеет право принимать участие в дальнейшей игре. Участник команды играет только один раз. Время на этапе отводится для выполнения задания и для поиска ключа.
В первом туре побеждает та команда, у которой набрано большее число ключей. В случае одинакового количества ключей командам предлагается разыграть дополнительный ключ.
Во втором туре играет команда, победившая в первом туре. Задача команды отгадать ключевое слово. Для этого они собирают подсказки, предложенные хозяевами форта, выполняя то или иное задание хозяев форта по тем же правилам, что и в первом туре. Для получения дополнительных подсказок можно пожертвовать участником команды.
Первый тур - сбор ключей
Та команда, которая наберет больше ключей, переходит во второй тур, в случае одинакового количества ключей представителям команд предлагается сыграть в игру "Последний камень".
Суть игры: Из кучи камней двое играющих по очереди берут 1, 2, 3 или 4 камня (каждый раз, сколько кому нравится, но не меньше одного и не больше четырех). Выигрывает тот, кто возьмет последний камень.
Первый этап (читальный зал - 3 мин):
Ведущий объясняет, что ключ спрятан в книжном шкафу в книге, на обложке которой находится рисунок отгадки на предложенную загадку. Участник имеет право выбрать только одну книгу.
1. It is running night and day,
But it never runs away. (a watch)
2. I am yellow, I am made from milk, you eat me with bread. (butter)
Второй этап (рекреация около кабинета директора - 5 мин):
Ведущий говорит, что злые враги надежно спрятали ключ где-то здесь и заветное место никому не открывают. Однако самый трусливый из бандитов признался, что ключ можно найти с помощью координатной плоскости. В точке с определенными координатами на полу лежит листок, на котором написано, где спрятан ключ. Кроме этого листа на полу находятся еще несколько листочков, где указаны неверные координаты.
Путь: 1. Участник становится в точку с координатами (nine; zero). Прыгни в точку (five; minus three), (one; minus one), (minus one; one), (minus two; four), (two; four), (minus two; eight).

2. Участник становится в точку с координатами (zero; zero). Прыгни в точку (one; three), (six; two), (six; minus two), (two; minus one), (minus two; one), (minus five; five).
* Участник, поняв, что сделал неверный ход, не имеет право возврата.
(Ключ спрятан под одним из цветков)
Третий этап (спортивный зал - 2 мин):
Преподаватель физкультуры, пытаясь прекратить игру, спрятал ключ. Участникам предстоит добыть ключ, пройдя спортивную эстафету. Того, кто добывает ключ, выбирают жеребьевкой, только считалочка заменяется задачей.
Ключ пытается добыть тот участник игры, который стоит в шеренге по росту под номером ответа.
Задание : Два числа seven и three пришли однажды в такое место, где валялось много разных разностей и стали искать свою. Помогите им найти ее. (four)
Четвертый этап (кабинет биологии – 3 мин):
Ведущий объясняет, что учитель биологии потерял ключ где-то в кабинете. Он помнит только то, что для этого надо:
Задание: ответить на вопрос на английском языке
1. Морское млекопитающее подотряда зубатых китов (dolphin)
2. Наука об отношениях растительных и животных организмов друг к другу и к окружающей их среде (ecology)
Ключ находится под крышкой парты, номер которой совпадает с номером правильного ответа. 1-Ecology, 2-Biology. 3-History, 4-crocodile, 5-dolphin, 6-mouse.
Второй тур - сбор подсказок.
Команде предлагается разгадать слово "fairy tale", чтобы получить доступ к сокровищам. Для этого им предлагается найти подсказки.
1 подсказка (2 мин) находится в кабинете русского языка.
Слово разбито на три части "по – вест – вов - ание", которые приклеены в разных местах кабинета.
2 подсказка (2 мин.) "любят все, особенно дети" находится у мудреца (подсобка кабинета английского языка). Чтобы ее получить, необходимо разгадать одну из его загадок.
Загадки мудреца:
1. When rain comes falling down from the sky,
Open me up if you want to stay dry. (umbrella)
2. Tick, tick, tick is the sound I make,
Or ring, ring, ring, to help you wake. (clock)
3. We’re pretty to look at and nice to smell.
If you have a garden, you know us well. (flowers)
3 подсказка (5 мин) «народно-поэтическое произведение»
Подсказка находится в кабинете английского языка. Чтобы ее получить, необходимо разгадать шарады.
Знаете ли вы этих знаменитых людей и их профессии?
1. Tchaikovsky was a … (composer)
2. Charlie Chaplin was a … (actor)
3. Lewis Carrol was a … (writer)
4. Michelangelo was a … (artist)
5. Gagarin was a … (spaceman)
6. Archimedes was a … (scientist)
7. Cleopatra was a … (Queen)
8. George Washington was a … (President)
9. The Beatles was a … (singers)
10. Ivan IV (the Terrible) was a … (Tsar)
4 подсказка (4 мин)
На геометрических фигурах написаны буквы, из которых необходимо со-брать следующую подсказку (слово "вымысел"). Фигуры рассыпаны в вестибюле.
* За каждую из двух оставшихся подсказок команда должна пожертвовать одним из участников («волшебство», «магия»).
Если команда отгадала слово, то участники должны записать это слово на доске по-английски, после чего они получают доступ к сокровищам. Им необходимо вынести из кабинета биологии как можно больше воздушных шаров. На все это отводиться 1,5 минуты (на сокровищницу – 30 секунд).
Подведение итогов.
Обе команды собираются в актовом зале. После финального сигнала участники команды-победителя лопают свои шары и получают призы. Далее приглашается проигравшая команда, которой вручаются утешительные призы. Выигравшая команда получает главный приз. Кроме того, отдельные учащиеся награждаются по следующим номинациям:
"Лучший дешифровщик" - вручается древний свиток, на котором рукой Морзе написано поздравление;
"Лучший прыгун" – грамота;
"Лучший сыщик" – медаль от Шерлока Холмса с правом передачи по наследству.

Внеклассное мероприятие по английскому языку ""Intellectual show: How to Understand These Mystifying Americans?"" Мероприятие предназначено для учащихся 10-11 классов

(УМК В.П.Кузовлева и др. “English-10-11”) для проверки знаний по изученным темам и общего уровня развития по различным предметам. В викторине принимают участие 2 команды. Количество правильных ответов соответствует количеству баллов. Выигрывает команда, набравшая наибольшее количество баллов. Перед викториной целесообразно показать презентацию по теме «США». Викторину можно провести как итоговое мероприятие, а также во время проведения недели английского языка.

Тема: The USA

Форма проведения: викторина.

Цели:

Воспитание уважительного отношения к стране изучаемого языка; - расширение кругозора;

Стимулирование интереса учащихся к изучению английского языка.

Задачи:

Развивать умение воспринимать информацию на слух;

Совершенствовать умение отвечать на вопросы.

Оборудование:

Иллюстрации, стенгазеты по теме «США»;

Карта, флаг США;

Компьютерная презентация.

Ведущий : Hello, everybody! We are happy to greet you in our assembly hall. Today we are going to have a very interesting intellectual show connected with the elements of history, geography and culture of the USA.

Ведущий : -You know that"s it"s a highly find a person who doesn"t know who discovered the United States of America. Yes, Christopher Columbus discovered America in 1492.Do you know about the history of this wonderful country? I offer you to see a presentation about history of discovering the USA. It was made by the pupil of the 11 B form……

(показ презентации об истории Америки)

Ведущий : Thanks a lot to Helen for this interesting and useful information.

There are a lot of important days for every American. So they have one day in November when all Americans stay at home with their families and eat a big dinner .Can you guess what day do I mean? (Thanksgiving Day)

Ведущий : -You are right. They give thanks for many good things in their lives. Special dinner on this day is called feast. Turkey with stuffing is the main dish. It is served with mashed potatoes, cranberries and pumpkin pie. Apple cider is the drink of the day. Football is the most popular game on this day. For many schools, the Thanksgiving Day game is the most important one of the year. Stores, classrooms, and homes are decorated with turkeys, pilgrims, Indians, wreaths of dried flowers and vegetables. Horns of plenty are also very popular. Charitable organizations serve dinner to needy people. They also send baskets of food to elderly and sick. And now we are going to show you a scene about the history of Thanksgiving Day performed by pupils of the 9 G form.

(Начинается спектакль. Действующие лица – учащиеся 9г).

"THE ORIGIN OF THANKSGIVING"

Characters: Story-teller, the Pilgrims, Indians.

Story-teller: On September 16,1620 the Pilgrims sailed from Plymouth, England. The ship was called the Mayflower, they landed at Plymouth Rock, in Massachusetts, on December 26,1620.

The 1st Pilgrim: Oh, I see a land! Look!

All Pilgrims: Land! Hurrah! Land!

The 2nd Pilgrim: Look! There are people there. They welcome us.

The Indian Leader: Welcome to our land! Who are you? Where are you from?

The 1st Pilgrim: We are Pilgrims. We are from England. We have come for new lives. And who are you? The Indian Leader: We are Indians. We have been living here for a long time. You may stay here and live on our land.

Pilgrims: Thank you very much!

Story-teller: The first winter was a terrible time. The Pilgrims were hungry, sick and cold. Many people died. Then the Native Americans, the Indians, helped the Pilgrims.

The 3rd Pilgrims: We have nothing to eat. Many people have died and many are sick. What shall we do? (Появляются индейцы с корзинками еды).

The 1st Indian: Hello! We have brought food to you: bread, vegetables, fruit, corn, and other things.

The 3rd Pilgrim: Oh! Thank you very much! You have saved our lives! We"ll never forget you!

Story-teller: Spring came. Indians taught the Pilgrims to plant corn, to build houses, to hunt, to fish. In other words - how to survive in America.

( Индейцы показывают пилигримам , как выращивать кукурузу , строить дома , ловить рыбу , охотиться ).

The 2nd Indian: We"ll teach you how to plant corn, build houses, hunt and fish. Our land is very rich.

The 4th Pilgrim: Thanks! We"ll pray for you! We"ll be good pupils.

Story-teller: The crops did well, and in the fall (autumn) of 1621 the Pilgrims had a great harvest. They were very thankful and decided to celebrate with a feast. The Pilgrims invited the Indian friends to share this Thanksgiving feast.

The 2nd Pilgrim: Welcome to our Thanksgiving feast! We are grateful to you for many things. But the main is: you helped us when we suffered greatly. And we " l l never forget those days !

(Индейцы и пилигримы садятся за праздничный стол.На столе: индейка (муляж), клюква, фрукты, кукуруза, пирог и др. Вождь индейцев произносит здравицу в честь пилигримов).

TheIndianLeader :

Heap high the board with plenteous cheer ,

And gather to the feast,

And toast the sturdy Pilgrim band

Whose courage never ceased .

(Ставьте на столы обильное угощение и собирайтесь на праздник, Поднимем тост за стойких пилигримов, чьё мужество никогда не иссякнет).

The 1st Pilgrim: Thanks a lot! Now let"s have a fun! Let"s recite poems and sing songs.

The 4 th Pilgrim :

(Это стихотворение могут рассказывать несколько пилигримов)

PILGRIM CHILDREN

Pilgrim children had little time to play.

The first child chopped lots of wood.

The second child helped make the family"s food.

The third helped keep the horses fed.

The fourth child made a mattress for his bed.

The fifth child made soap and candle.

The sixth child turned a meat-roasting handle.

Pilgrim children worked hard all day.

Pilgrim children hat little time to play.

The 3rd Pilgrim:

FIVE PLUMP TURKEYS

This plump turkey spread his tail like a fan.

This plump turkey, away he ran.

This plump turkey flew up in a tree.

This plump turkey gobbled at me.

This plump turkey said, "I"ll leave right away.

So the cook can"t find me on Thanksgiving Day".

Indians: And now let"s sing an Indian song. While singing use pantomime to show the actions in this active song

This is the way we beat our drum, Beat our drum, beat our drum, This is the way we beat our drum, We are the Wampanoag. (Continue with these verses: plant our corn, grind our corn, hunt for food, wash our clothes).

Story-teller: Thanksgiving was proclaimed a national day of observance by Congress of the United States in 1941. Today, Thanksgiving is the unofficial beginning of the Christmas season and in many cities Thanksgiving marks the arrival of Santa Claus.

THE END

Ведущий : Thanks a lot to our actors for amazing performance. And our show must go on. Now it"s time to start our intellectual competition between humanitarian and mathematical departments. Are you ready? I believe that you have good knowledge of English ,so it will not be difficult for you to answer our questions today

Ведущий : - And firstly let me introduce our jury. The main judge today is Larisa Petrovna ,an English teacher from school № 12 and our favourite English teachers……

Ведущий : - And now our participants. We are happy to see you here. Every team has chosen a leader.Theleader must introduce his team. Sayme, please, the name and motto of your team.

.( Капитаны команд представляют свою команду :

Our team is…. . Our motto is ….. .)

Thank yo и . I see that you are ready to move, so we start out battle just now. Good luck!

Ведущий : -The competition consists of several tasks. The first task is to answer the questions about the USA. If you give the right reply your team will get 1 point. If you are wrong your rivals can answer the same question and get 1 more point for their team. Dear audience keep a silence , please.

( видеовопросы, ведуший читает вопросы для каждой команды)

Ведущий : -You were very active, thank you for your job! The next task will be for our leaders. Now come to me, please.(выходяткапитаны ). I"ll give the sheet of paper with a funny tongue twister. You must read a tongue twister as quickly as possible, so you need time to train in saying it.

Ведущий : -And we will have a rest at this time. Do you like to rest? And I like to have a rest too. So we will listen to a song performed by the pupil of the 11 V form

..( исполняет песню ).

Ведущий : - What a nice singing! I got a great pleasure! And you? Thanks a lot to Lera!

Let"s begin the second task of our competition between the captains of the teams. You can get 5 points for the best reciting.

( читают скороговорки )

You are welcome.

1. Betty Botter bought some butter but, said she, the butter"s bitter.

If I put it in my batter, it will make my batter bitter.

But a bit of better butter will make my bitter batter better.

So she bought some better butter, better than the bitter butter,

put it in her bitter batter, made her bitter batter better.

So"t was better Betty Botter bought some better butter.

My mother"s making me marry Mary Mac.

Will I always be so Merry when Mary"s taking care of me?

Will I always be so merry when I marry Mary Mac?

Ведущий :You can take your seats. It was exciting to listen to your pronunciation of these tongue twisters.

What people are outstanding to your opinion?

Ведущий : -I think this word means unusual, above average level. Outstanding people can be sportsmen, politicians, artists, military men etc. They were devoted to their country and their aim, had strong wills, were very clever, hard-working and industrious.

Ведущий : -Do you think that the lives of outstanding people are full of happiness and joy?

Ведущий : -No, I do not think so. Their lives are usually tragic and full of struggle. They are not like other people that are why they suffer from envy, jealousy and misunderstanding.

Ведущий : -Do you want to be famous in your future?

Ведущий : -On the one hand, I want to be famous because I want my parents and my country to be proud of me. On the other hand, being an outstanding person is a great responsibility and it is very difficult. So, I do not really know if I want to be famous.

Ведущий : -I think you have a lot of time to decide. The USA has a lot of outstanding people in different fields: science, music, art, literature, policy.

Ведущий : -I suppose you know their names very well. So I offer to you to guess and describe some famous people of the USA. Pay attention to the screen. You see some photos, remember their names and say what they famous for are. You have 1 minute to remember and then we"ll check your replies. Уou will get 1 point for every right answer.

(на экране фото некоторых американских знаменитостей, отгадать,кто они и чем они знамениты)

Well-done! Thank you!

Ведущий : -It"s time to see a modern American dance performed by pupils of the 10G form.

(танец «Американо» исполняют девочки 10 г)

Thanks a lot. We enjoyed your dancing very much. It was a fiery dance.

Ведущий : - I think it"s time to add some cheer to the atmosphere. Do you remember that Americans have a lot of important days in their lives? As you know every holiday has its own traditions and customs. The population of the USA is made of people of different nationalities. Centuries ago they brought with them their native celebrations. The number of holidays is different in different states .But the most important are celebrated throughout the USA.

Ведущий : - To remember these holidays let"s guess a crossword puzzle. I’ll give you the sheets of paper with task. You will have 3 minutes to complete it. You can get 5 points for the proper job. … Give me your papers; our jury will check your replies.

Ведущий : - You worked hard, but every holiday can"t be without music. We offer to sing a song «Listen to my heart» performed by sisters КУЗЬМЕНКО …Your applauds please.

( песня «Listen to my heart»)

Ведущий : I know that every pupil like to do his homework. And I know that you got a home task for our party too. You prepared 4 questions about the USA. You will ask your rivals and they will have 30 seconds to think it over. Then another team will ask their question. Every right reply can give 1 more point. Let"s start. ….Thank you for great battle.

Ведущий : - English is widespread nowadays, it’s not a secret. But people in Britain and people in the USA have a lot of differences in saying the words. You can hear such expressions as British English and American English. British English is the form of English used in the United Kingdom. It includes all English dialects used within the United Kingdom. American English is the form of English used in the United States. It includes all English dialects used within the United States.

So, our last task is to match American and British variants. Pay attention to the screen. You have 2 minutes to write pairs of words on the papers. … Give me your papers and let"s see the right replies on the screen.

Ведущий : While our jury is busy we have a fantastic unique chance to meet a famous American jazz singer at our party- Louse Armstrong. Mr. Armstrong we are waiting for you. Come in, please. Welcome to us. Everybody knows this song, so you can sing altogether.

(песня» let my people go » исполняет ученик загримированный под Армстронга)

Thank you. It was unforgettable.

How did you like our intellectual show?...

Ведущий : -Yes, I agree with you. Our performance was successful and useful. We learnt a lot of interesting facts about Americans, their life and culture. ""America! Who has seen you once, will never forget ” J. London.

Ведущий : -Our jury is ready to say the results of our intellectual show Larisa Petrovna,please,announce the results of competition…..-Now our show has come to a close. Thank you everybody. Good bye to all of you.

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа г. Бирюча»

Красногвардейского района

Белгородской области

Конспект внеклассного мероприятия

по английскому языку
в 7 классе

«English literary club »

подготовила

учитель английского языка

Решетнякова Нина Николаевна

г. Бирюч

2013

Внеклассное мероприятие по английскому языку в 7 классе
English literary club

Цели :

учебная : развивать навыки говорения на иностранном языке;

воспитательная: развивать страноведческую компетенцию, интерес, любознательность; воспитывать у учащихся любовь к британской литературе;

развивающая: развивать у учащихся навыки монологической речи и аудирования, интеллектуальное развитие учащихся;

познавательная: познакомить с творчеством Ш. Бронте, Р. Бёнса, В. Шекспира, Р. Киплинга, М. Твена, Д. Дефо, А. Милна, с устным народным творчеством Великобритании (сказки).

Оборудование: портреты британских поэтов и писателей: Ш. Бронте, В. Шекспира, Р. Бёнса, Р. Киплинга, М. Твена, Д. Дефо, А. Милна; декорации; выставка книг британских поэтов, писателей, драматургов; записи мелодий: Шуберт, Роксетт “Good bye ”, мелодия из кинофильма «Титаник», песни Рики Мартина, фонограмма песни «В траве сидел кузнечик», фонограмма романса на слова Р. Киплинга «Мохнатый шмель».

Ведущий 1

Hello, boys and girls, teachers and our guests. Today you’ll visit our literary English club. You’ll meet different literary heroes.

Ведущий 2

And Alex ruder, do you know English literary well?

Ведущий 1

Oh, yes. I like English literary very much and know it well.

Ведущий 2

Can you name me some English writers?

Ведущий 1

Ведущий 2

Oh, Now I see You are great in literature.

Ведущий 1

And you? What is your Knowlede in literary?

Ведущий 2

Well, I’ll prove you that I have got the fine Knowlede of literature and now let’s go with I’ll show you how much interesting there is in the scene called literature. In literature there are three main Kinds: epos, lyrics, and drama. Let’s stop on the epos. Do you remember the poem “Jane Eyre” by Charlotte Bronte.

Ученик 1

(выходит с книгой читает текст)

Отрывок из романа Ш. Бронте «Джейн Эйр»

Jane Eyre, a little girl of ten, had no mother or father and lived in the family of her uncle, Mr. Reed. When her uncle died, Jane stayed in the family. Mrs. Reed, the uncle’s wife, had three children: a boy of fourteen and two younger girls. Mrs. Reed was not Kind to Jane and her children beat the little girl. One day Mrs. Reed decided to send Jane to a school for poor girls. She asked Mr. Brocklehurst come to her house. Mr. Brocklehurst came and asked to see Jane. Jane tells history herself.

(инсценирование отрывка)

Ученик 2

в роли Mr . Brocklehurst

She is small. How old are you?

Ученик 3

в роли Jane Eyre

Ten years.

Ученик 2

в роли Mr . Brocklehurst

So small? Your name, little girl?

Ученик 3

в роли Jane Eyre

Jane Eyre, sir.

Ученик 2

в роли Mr . Brocklehurst

Well, Jane Eyre, and are you a good girl? It is better to say nothing. That’s too bad I must talk to you. Come here, Jane Eyre.

(девочка подходит)

Do you read Bible?

Ученик 3

в роли Jane Eyre

Sometimes.

Ученик 2

в роли Mr . Brocklehurst

Is it interesting?

Ученик 3

в роли Jane Eyre

No, sir.

Ученик 2

в роли Mr . Brocklehurst

This shows that you are a bad girl. I’ll speak to the teacher about you. You will stay at the school during her holidays. And now, girl, good bye.

Ученик 1

Three days passed. Then very early in the morning she left the house and never went back again. A new life began for her at lowood school for poor girls.

Ведущий 1

(Чтение стихотворения Р. Бернса «Красная роза» на фоне музыки из кинофильма
«Титаник»)

Ученик 4

A Red, Red Rose

O my love’s like a red? Red rose,

That’s newly sprung in June;

O my love’s like the melodic

That’s sweetly play’d in tune.

As fair are you, my beautiful lass,

So deep in love am I;

And I will love you still, my Dear,

Till a’ the seas gang dry. –

Till a’ the seas go dry, my Dear,

And the rocks melt with the sun:

I will love you still, my Dear,

While the sands o’ life shall run.–

And fare you well, my only love!

And take you well, a while!

And I will come again, my love,

Though it were ten thousand mile! –

Любовь

Любовь, как роза, роза красная,

Цветет в моем саду.

Любовь моя – как песенка,

С которой в путь иду.

Сильнее красоты твоей

Моя любовь одна.

Она с тобой, пока моря

Не высохнут до дня.

Не высохнут моря, мой друг,

Не рушится гранит,

Не остановится песок,

А он, как жизнь бежит…

Будь счастлива, моя любовь,

Прощай и не грусти.

Вернусь к тебе, хоть целый свет

Пришлось бы мне пройти!

(Чтение сонета У. Шекспира на фоне музыки)

Ученик5

My mistress eyes are nothing like the sun,

Coral is far more red than her lips red;

If snow be white, why then her breasts are fun;

If hairs be wires, black wires grow on her head.

I have seen roses damask, red and white;

But no such roses see I her clucks;

And in some perfumes is there move delight

Than music hath a far more pleasing sound;

I grant I never saw a goddess go;

My mistress, when she wares, treats on the ground.

And yet, by heaven, I think my love as rave

As any she belied with talse compare.

Ее глаза на звезды не похожи,

Нельзя уста кораллами назвать,

Не белоснежна плеч открытых кожа,

И черной поволокой вьется прядь.

С дамасской розой, алой или белой,

Нельзя сравнить оттенок этих щек.

А тело пахнет так, как пахнет тело,

Не как фиалки южный лепесток.

Ты не найдешь в ней совершенных линий,

Особенного света на челе

Не знаю я, как шествуют богини,

Но милая ступает по земле.

И все ж она уступит тем едва ли,

Кого в сравненьях пышных обожали

(перевод С. Маршака)

Ведущий 1

(На фоне мелодии Роксетт “Good bye ”чтение отрывка из «Ромео и Джульетта» В. Шекспира

Ученик 6

в роли Juliet

Will thou be gone! It is not near day:

It was with nightingale, and not the lark,

That pierc’d the fearful hollow of thine ear;

Nightly she sings on you pomegranate tree:

Believe me, love, it was the nightingale.

Ученик 7

в роли Romeo

It was Me lark, the herald of the morn ,

No nightingale: look, love, what envious streaks.

Do lace the severing clouds in yonder east:

Night’s candles are burnt out, and jocund day

Hands tiptoe on the misty mountain tops:

Ученик 6

в роли Juliet

I must be gone and live, or stay and die.

Yon light is not daylight, I know it, I:

It is some meteor that the sun exhales,

To be to thee this night a torch-bearer,

And light thee on thy way to Mantua:

There fore stay yet: thou need’st not to be gone.

Ученик 7

в роли Romeo

Let me be ta’ en, let me be put to death;

I am content, so thou will have it so.

I’ll say yon grey is not the morning’s eye.

I is but the pale reflex of Cynthia’s brow;

Nor that is not the lark, whose notes do beat

The vaulty heaven so high about our heads:

I have more cave to stay, than will to go:

Come, death, and welcome! Juliet wills it so.

How is’t, my soul? Let’s talk, it is not dog.

Ученик 6

в роли Juliet

It is, it is, me hence, he gone, away!

It is lark that sings so out of tune,

Straining harsh dis cords and ump lessing sharps.

Some say the lark makes sweet division,

This doth not so, for she divideth us:

Some say the lark and loathed toad change eyes;

O! now I would they had chang’d voices too,

Since arm from arm that voice doth us affray,

Hunting thee hence with hunts-up to the day.

O! now be gone; more light and light it grows.

Ученик 7

в роли Romeo

More light and light; more dark

and dark our woes.

Ведущий 1

There are 3 kinds of literature. I hope our guests know them.

Ведущий 2

Stop! How about a tale?

Ведущий 1

Oh, yes. Haw could I faget about it? Tale. It is our child hood. Let’s remember it. Now you’ll watch a scene “I myself”. It is on old Scottish folk – tale.

Инсценирование Шотландской сказки «Я сам »:

Ученик8

Characters: Percy (a little boy)

Ученик 9

His mother

Ученик 10

Brownie (an elf)

Ученик 11

Old Fairy (Brownie mother)

Ученик 8

в роли Percy

(околокровати)

My name is Percy. I live with my mother in a small house in Scotland. Our house is warm and cozy, especially in the evening, when my mother tells me old Scottish tales sitting by the fireplace.

Ученик 9

в роли mother

(входит)

Here is a jug of cream for our little Brownie. He comes every night and helps me about the house. That’s why our house is so clean and tidy.

Ученик 8

в роли Percy

Mother, why do you always put the jug near the fireplace?

Ученик 9

в роли mother

Little Brownie lives behind the fireplace. He lives there with his mother, the Old Fairy. She never comes here, she is very wicked, she hates people and besides she hates to be troubled. Little Brownie is Kind, but he is very touchy and if I forget to leave a jug of cream for him, he’ll be able to turn every thing upside down.

(кладет кувшин с кефиром)

Here it is . Help yourself, little Brownie. Percy! It’s time for you to go to bed.

Ученик 8

в роли Percy

But it’s too early. I don’t want to go to bed tonight.

Ученик 9

в роли mother

You never do. Stop arguing for once. All good boys are already in bed. So turn over and go to sleep.

Ученик 8

в роли Percy

I’m simply tired of going to bed every night.

(садится на кровать)

Ученик 9

в роли mother

(зло)

Sit here alone by the fire. Just wait for the Old Fairy to come and take you because you don’t obey your mother.

(забирает подсвечник и уходит)

Ученик 8

в роли Percy

I don’t care a bit! I’m not afraid of witched old fairies!

(сидит на кровати, Эльф выпрыгивает из-за декорации камина, смотрят удивленно друг на друга).

What’s your name?

Ученик 10

в роли Brownie

Myself. And what’s your name?

(корчит рожицу мальчику)

Ученик 8

в роли Percy

(сам себе)

It ’s a lie ! So I won’t tell him the truth either.

(Эльфу)

My name is I Myself .

Ученик 10

в роли Brownie

Catch me , I myself .

(Звучит веселая музыка Рики Мартина Они танцуют)

Ученик 11

в роли Old Fairy

(изкамина)

Who has hurt you? I’ll give him a sound scolding.

(Мальчик запрыгивает в кровать под одеяло)

Ученик 10

в роли Brownie

I Myself.

Ученик 11

в роли Old Fairy

Then you’ve only got your self to blame.

(схватила за воротник и увела за камин)

Ученик 9

в роли mother

I wonder what happened, but since them little Brownie has never come again to help me. Of course, I regret that I’ve lost my helper. But I’m very content with Percy. For now I never have to tell him twice that it’s time to go to bed.

Ведущий 2

Tales! It’s our dreams. Everybody wants to be Robin Hood or Sinderellar.

Ведущий 1

Don’t be melancholy. Let’s be happy and fun.

Let’s take part in the literary guise. It’s a game for our guests Guess the literary heroes.

Сцена № 1 (инсценирование отрывка из романа М. Твена «Приключения Тома Сойера»)

Ученик12

в роли тети

Where is that naughty boy? I can’t find him.

Ученик 13

в роли Тома

(на мотив песни «В траве сидел кузнечик»

I am here, Aunt.

What can I do for you, Aunt?

What can I do for you, Aunt?

What can I do for you, Aunt?

What can I do for you?

What can I do?

What can I do?

What can I do for you?

Ученик12

в роли тети

What would you like to do, boy?

What would you like to do, boy?

What would you like to do?

What would you like?

What would you like?

What would you like to do?

Ученик 13

в роли Тома

I want to dust the carpets,

I want to clean the tables,

I want to wash the fishes,

I want to sweep the floor.

Ученик12

в роли тети

How nice of you,

How nice of you?

I’ll bake a cake for you.

(Ответ: Aunt Polly and Tom Sawyer from “The Adventures of Tom Sawyer” by Mark Twain.)

Сцена № 2.

Ученик14

I live on the Island. I am along. There is nobody with me. It’s bud. It’s terrible.

(Ответ: Robinson Crusoe from “Robinson Crusoe” by Daniel Defoe.)

Сцена № 3 (инсценирование отрывка из сказки «Винни-Пух» А. Милна)

Ученик15

в роли медведя

Hello ! May I come in?

Ученик 16

в роли кролика

You are welcome. Sit down. Help yourself.

Ученик15

в роли медведя

(ест мёд)

It was tasty. I am full. I must go home.

Ученик 16

в роли кролика

Maybe anything else?

Ученик15

в роли медведя

What else have you got ?

Ученик 16

в роли кролика

Some honey.

Ученик 15

в роли медведя

Then I’ll stay.

(Ответ: Winnie-the-Pooh and the Rabbit from “Winnie-the-Pooh” by Alan Milne.)

Ведущий 1

Sometimes poets can be set to music. Listen the song with words of R. Kipling.

Ученик исполняет романс «Мохнатый шмель» на слова Р. Киплинга

Ведущий 2

Dear quests! That’s all. We were glad to see you. I hope you’ll be like our and British literature.

Ведущий 1

Thank you very much for your attention. Read, learn and love literature. Good bye!

Ведущий 2

Good bye!

Список использованной литературы

1. . Пуришев, Б.И.; Шор, Р.О. Хрестоматия по зарубежной литературе. Учпедгиз, 1953.

2. Савина С.Н. Внеклассная работа по иностранному языку в средней школе — М.: Просвещение, 1991, 207с.

3. Талызина Н.Ф. Формирование познавательной деятельности учащихся. – М., 1983. – 329с.

4. Ушаков Н.Н. Кружковая работа по изучению иностранного языка. – М.: Просвещение, 1979. – 371с.

5. Принципы организации внеклассной работы. — М.: Высшая школа,1991 – 117с.

6. Щуркова Н.А. Новые формы воспитательной работы. — ИЯШ. – 1994, № 4, с.61-63.


Использованные материалы и Интернет-ресурсы

2. modernstudy.ru pdds-2274-1.html

Внеклассное мероприятие по английскому языку в 7-8 классах

«A story of one tradition, or 5 o’clock tea»


Трофимова Юлия Николаевна, учитель английского языка МКОУ "Медвежьегорская СОШ№1", Республика Карелия
Форма проведения: учебно-познавательная игра
Форма организации: групповая (команды по 5-6 человек)
Оснащение: компьютер и мультимедийный проектор, раздаточные материалы, аудио - и видеозаписи; чайный сервиз, салфетки и муляжи продуктов питания.
Цель: обобщение лингвострановедческих знаний учащихся, полученных на уроках английского языка и актуализация новых знаний.
Задачи:
1. Образовательные:
1.совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по следующим видам речевой деятельности: аудирование, говорение, чтение;
2.совершенствование лексико-грамматических навыков
2. Развивающие:
1.Развитие и тренировка внимания, памяти, мышления.
2.Расширение общего кругозора
3.Развитие умение работать в коллективе и принимать совместное решение.
4.Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи).
3.Воспитательные:
1.Воспитание интереса к изучению предмета.
2.Воспитание уважения к культуре своей страны и стран изучаемого языка.

Этапы игры:
1. Ознакомительный этап (история возникновения традиции)
2. Как приготовить настоящий английский чай?
3. Пословицы и фразеологизмы о чае
4. Чайный этикет в Англии
5. Песня про чай
6. Викторина
7. Заключение (рефлексия, подведение итогов)

Ход мероприятия

1 этап -Ознакомительный

(1-2 слайд) - Hello, boys and girls! Do you like drinking tea? The English really do. Today you will learn some new interesting facts about one of the distinctive English traditions, called afternoon tea, or 5 o"clock tea. Let’s watch a video. (Учащиеся смотрят фрагмент видео "Five o"clock tea at Brown"s Hotel London")
(3 слайд) - Do you have any idea why Englishmen drink tea at exactly this time of the day?

(4-6 слайд) -This tradition dates back to 1840 and appeared thanks to Anna Maria Stanhope, Duchess of Bedford, who was the maid of honor of Queen Victoria. The fact is that during the 18th century a supper was put off for a later time until the beginning of the 19th century, and it ended up to be served at 7 and 8.30 pm. The additional meal between breakfast and dinner was lunch. But there was no other meal for a long period of time before supper that people felt very hungry.


Duchess of Bedford began to suffer from "bad feeling" in the stomach about 4:00 pm , that’s why she used to order her servants to bring her a tray with tea, bread and butter. Anna appreciated the feeling of comfort, so she began to experience such a "refreshment" every day and it became her habit. She began to invite friends to join her at about 5 o"clock in the afternoon in her chambers in Bivver Castle to share tea with her. Back in London, the Duchess continued the tradition, and soon the other ladies had such tea-drinking as a regular practice.
Thus afternoon tea party was a social event. Ladies of high society had guests in the living room between 4 and 5 o"clock. They exchanged gossip, planned the evening and met new people. Sometimes a lady came just for 10-15 minutes, as she wanted to visit some of these “teas”. Different tea cakes, cookies, sandwiches and fruit were served for tea-time. Besides tea, guests could enjoy coffee, wine, sherry or champagne.(На слайдах 4-6 изображения светских чаепитий)


(7-8 слайд) - Modern pace of life has changed the traditions and lifestyles of many Englishmen, but no matter how busy they are, the British are trying to find time for something to drink tea with a slice of pie. The traditional afternoon tea offers a variety of sandwiches (mandatory are thinly sliced cucumber sandwiches (finger sandwiches), and various cakes and buns (scones).

2 этап - Составление инструкции по приготовлению чая

(9-10 слайд) - Do you know how to make traditional English cream tea? Your task is to put the actions in the right order to make a recipe. (Кто быстрее из команд составит инструкцию по приготовлению чая из предложенных действий)
Ответ:

3 этап - Нахождение соответствий между английскими фразеологизмами о чае и их русскими эквивалентами

(11 слайд) - Match the idioms to their meanings in Russian (Кто быстрее из команд найдет соответствия)


Ответ:
be not somebody’s cup of tea - не по душе;
take tea with somebody - вести дела,иметь с кем-либо деловые отношения
not… for all the tea in China - ни за что на свете (ни за какие коврижки)
a storm in a teacup - буря в стакане
be as good as a chocolate teapot - иметь мало толку (как с козла молока)
read the tea leaves - предсказывать наобум (гадать на кофейной гуще)

4 этап - Просмотр фильма о чайном этикете в Англии

Watch a video about tea etiquette in England. Make notes. After that you will have to show us how to behave at the table while drinking tea using the equipment given. (Учащиеся смотрят видео "English Cream Tea Etiquette". После просмотра фильма вызывается по одному из членов команд, чтобы продемонстрировать правила этикета. Оценивается правильность выполнения задания)


5 этап - Песня про чай

(12-13 слайд) - Now you will listen to the song called "English Tea" of a well-known English singer Paul MacCartney. Your task it to complete the lyrics of the song with the missing words given above. (Командам раздаются тексты первого куплета и припева песни с пропусками. После прослушивания песни оценивается, кто быстрее и правильно заполнил все пропуски в тексте)
Ответ:
Would you care to sit with me
For a cup of English tea?
Very twee, very me
Any sunny morning
What a pleasure it would be
Chatting so delightfully
Nanny bakes fairy cakes
Every Sunday morning
Miles of miles of English garden
Stretching past the willow tree
Lines of hollyhocks and roses
Listen most attentively

Let’s sing along! (Все вместе поют песню)

6 этап - Викторина


Answer the questions choosing one of the variants
(Команды получают листы с вопросами множественного выбора. Первая ответившая команда получает дополнительный балл за скорость. Далее засчитываются правильные ответы у каждой команды)
Ответы:
1. What time does the tradition date back to?
A.1740
B.1840
C.1814
2 Anna Maria Stanhope was a
A.Duchess of Setford
B.Duchess of Redford
C.Duchess of Bedford
3. During afternoon tea parties in the Victorian times ladies ..
A.exchanged gossip, planned the evening and met people
B.talked with each other, watched TV and had fun
C.drank tea, shared gossips and danced
4. How are thinly sliced sandwiches called?
A.thin sandwiches
B.fine sandwiches
C.finger sandwiches
5. What is a scone?
A.a piece of bread
B.a bun